fredag 2 november 2012

Hjälmarfiske !!!

Då var det dags för ett pass på hemma plan igen. Hade båten på 100 timmars service i veckan.
Satte även dit ett extra batteri till elmotorn, tycker det håller dåligt. Vi får se om det blir bättre med 2 st parallell kopplade.
Det kostar att ha båt, service, nya tändstift, 75 A batteri inkl montering 4800:-
Men det är det värt när det är bra gjort, tyvärr är jag inte lika händig som jag borde vara.

Men men nu till fisket imorgon. Planen blir 2 bekanta ställen samt prova 2 st nya vikar. Så vi får se vad som kommer upp i båten. Ett är säkert, Molla vill få mest fisk, störst fisk, det blir tyvärr en omöjlig uppgift med den formsvackan han är inne i ... Får sällskap av Mike The Pike Adamsson imorgon ifrån "vad skall vi fiska idag". Kul med pensionärer i båten igen, nu skall vi sätta gubbfan på plats vad gäller drifta och kasta..  eller inte, det kanske blir gammal är äldst. Hur som helst är det kul med Micke i båten, för fiska det kan han, och dessutom har han gjort det väldigt bra i många år.

Häng med imorgon, liverapporter kommer att komma....

// Mathias

1 kommentar:

Mike The Pike sa...

Ska bli kul att se ungdomlig iver jaga det vi allra mest vill ha !
Stor stor gädda, återstår att se om det blir en liten babyjerk eller en tail jag måste ha i enden på linan för att hänga med i morgondagens tempo :-)
Ligger jag risigt till vid lunch gör jag en "Maje" hoppar lunchen och tjurfiskar efter gädda :-)
Ska bli skitkul grabbar, syns i morrn bitti med glada miner :-)
Mike The Pike