tisdag 9 oktober 2012

När får man fiska ???

Jo på Söndag får man fiska med "vad skall vi fiska" ett hedersvärt och svårt uppdrag att guida dessa 2 gubbar. Erfarna och morgonpigga som ett tidningsbud. Betena i vattnet direkt efter iläggning och många och stora gäddor är dom vana vid...
Skämt åtsida, många stora blir det aldrig på Hjälmaren, men chansen finns om det stämmer.

Blir att lägga lite pussel resten av veckan, säkra kort ? Osäkra kort ? Eller blir det helt enkelt att spela AA och gå all in...vid rätt tillfälle.

Jag hoppas jag får bjuda gubbarna på lunch i varjefall, för där har jag ett säkert kort som alltid funkar.

Väl mött gamla gubbar !!!


3 kommentarer:

Mike The Pike sa...

Känn pressen för nu är gubbarna taggade för ett häftigt fiske :-)

Magistern sa...

Ska bli intressant med en ny röst med nya kanske annorlunda tankar kring jakten på de slemgröna. Få Bullen till tailfiske är svårt, så jag ser fram emot söndag. Ska nog hälsa på Rosita för lite inköp av material...

Mathias sa...

Bäst under press intalar jag mig själv.
Vi får se lite vad vädret ger. Kommer styra lite av dagen :)